Tilausehdot
Yleistä verkkokaupasta
Verkkokaupan tuotteita INPARTS myy tuotteita yksityishenkilöille ja yritykselle pääasiassa. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin.
Tuotteiden hinnat sisältävät 25,5% arvonlisäveron.
Tilattavat tuotteet valitaan lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Tilauksen jälkeen saat vahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen.
Tilauksia lähetetään kerran päivässä.
Voit noutaa myymälästämme saatavilla olevat osat samana päivänä. Jos tuote lähetetään osoitteeseen, toimitusaika on 1-3 Päivä.
Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalveluiden , tilauksen painon ja koon mukaan. Toimituskulut näet kassalla ennen tilauksen lopullista hyväksymistä. Lisää toimituskuluista alla.
Mikäli lähetys katoaa, tulee tästä ilmoittaa mahdollisimman pian kauppiaalle. Viottuneista lähetyksistä on ilmoitettava viipymättä kuljetusyhtiölle.
Hinnat ja Toimituskulut
Kaikki hinnat ilmoitetaan euroissa (€) ja ne sisältävät arvonlisäveron (ALV) 25,5%. INPARTS pidättää oikeuden muuttaa hintoja. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä alempaan hintaan. INPARTS pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä.
Hintoihin ei sisälly erillistä kuljetusta asiakkaalle ellei toisin ole sovittu. Kuitenkin yli 100€ tilaukset toimitamme pääsääntöisesti ilman toimituskuluja. Yli metrin pituiset, erilliskäsiteltävät osat kuten autojen isot korin osat; konepelti, puskuri jne lähetämme vain matkahuollon kautta. Korkeampikuluinen matkahuoltotoimitus on pakollinen tilattaessa toimitusta erilliskäsiteltäville osille. Emme lähetä akkuja VAK säännösten vuoksi.
Voimassaolevat toimituskulut ja toimitustavat selviävät ostoskorissa, aina ennen tilauksen maksua. INPARTS pidättää oikeuden muuttaa toimituskuluja ja toimitustapoja.
Tarkista aina, tuotteen saatua, että tavaralla ei ole ulkoisia vikoja tai että tuote ei ole vahingoittunut kuljetuksen aikana. Mikäli huomaat, että tuotteessa on kuljetusvaurioita, reklamoi siitä heti kuljetusyritykselle ja ota yhteyttä INPARTS asiakaspalveluun.
Huomaattehan , että säilytämme noutoon tulleet osat toimipisteessä 30 päivää ensimmäisen saapumisilmoituksen lähettämisestä, jonka jälkeen osat tullaan hävittämään.
Pantti
Asiakkaan ostaessa tiettyjä osia, kuten jarrusatuloita, hydrauliikkapumppuja, vetoakseleita, jne. tulee vanha osa palauttaa myyjälle. Oston yhteydessä osan hinnalle lisätään automaattisesti pantti, jonka suuruus vaihtelee osan ja valmistajan mukaan. Pantin suuruus ilmoitetaan jokaisen tuotteen kohdalla erikseen. Mikäli jostain syystä tuotteen kohdalla ei ole mainintaa pantin suurudesta, mutta tuotteessa on kuitenkin valmistajan vaatima panttimaksu, asiakaspalvelu ilmoittaa asiasta erikseen. Tällainen käytäntö on kuitenkin hyvin harvinainen ja voi johtua esimerkiksi teknisestä viasta. Panttimaksu palautetaan korjauskelpoista osaa vastaan ja kun valmistaja on tarkistanut ja hyväksynyt osan. Mikäli osa on purettu osiin, siitä puuttuu osia, se on vaurioitunut ulkopuolelta tai valmistaja ei muutoin hyväksy vanhaa osaa, panttimaksua ei palauteta. Panttimaksua ei myöskään palauteta, mikäli ostaja ei ole palauttanut vanhaa osaa.
Vanha osa tulee palauttaa uuden osan pakkauksessa mahdollisimman pian, kuitenkin enintään kuukauden kuluttua kun asiakas on vastaanottanut uuden osan. Palautus onnistuu kätevästi asiakaspalautuksena, josta ei aiheudu ylimääräisiä kuluja. Uutta osaa ei toimiteta ennen kuin panttimaksu on suoritettu.
Toimitusaika
Toimitusaika ilmoitetaan verkkokaupassa jokaiselle tuotteelle erikseen. Suoraan Vantaan varastossa (Hyllyssä) olevat osat lähetämme pääsääntöisesti samana päivänä. Hyllyssä olevat osat voi myös noutaa heti paikan päältä. Loput osat, jotka ei ole erikseen merkitty "Hyllyssä" tilataan aina toimittajilta. Näiden osien toimitusaika vaihtelee yhdestä työpäivästä viiteen työpäivään.
Pyrimme aina siihen, että asiakas saa tuotteensa mahdollisimman pian. Mikäli tuotteen toimitus viivästyy, pyrimme ilmoittamaan siitä heti tiedon saatuamme.
Ennen klo 15:00 tehdyt tilaukset ehtivät saman päivän toimitukseen
Vaihto- ja palautusoikeus
Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain ehjässä alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteen pakkauksen tulee olla ehjä ilman ylimääräisiä merkintöjä, sotkuja ja tarroja. Huom, sähköosien sovittaminen paikoilleen katkaisee palautusoikeuden. Lisäksi öljyt, aerosolit ja kaikki muut nesteet eivät ole palautuksen piirissä niiden luonteen vuoksi. Kaikista palautuksista on aina sovittava asiakaspalvelun kanssa etukäteen lähettämällä kirjalisen ilmoituksen kuten sähköpostin 14 päivän sisällä, kun tavara on vastaanotettu. Lähetettyä kirjallisen ilmoituksen, tulee tavara toimittaa 14 päivän sisällä omalla kustannuksella tai käyttämällä INPARTS asiakaspalautusta toimitushinnaston mukaisesti (posti 9,90€, matkahuolto 19,90€ / 29,90€). Mikäli asiakas käyttää INPARTS asiakaspalautusta, palautuskustannukset vähennetään tilauksen palautettavasta summasta.
Mikäli pakettia ei noudeta postista tai matkahuollosta ja se palautuu noutamattomana takaisin lähetyspisteeseen, muuttuu tilaus automaattisesti Suomen kuluttajasuojalain mukaisesti palautuskelvottomaksi.
Asiakaspalautukset toimitetaan pääsääntöisesti postin tai matkahuollon kautta asiakaspalautuksena ellei muuta ole sovittu. Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin ja matkahuollon asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi. Kaikki palautukset on lähetettävä niin sanottuina pakettilähetyksinä, jotka on mahdollista jäljittää seurantanumeron avulla. INPARTS ei lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.
Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. INPARTS ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.
Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. INPARTS pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta, jotka on 5€ per kuitti.
Suurista ja painavista lähetyksistä, joista on aiheutunut normaalia suuremmat rahtikulut, veloitamme toimituksesta aiheutuneet kulut kuluttajaviraston suosituksen mukaisesti.
Erillisissä tilaustuotteissa (esimerkiksi tilauksissa suoraan tehtailta) ei ole palautusoikeutta.
Takuu
INPARTS tarjoaa asiakkailleen yhden (1) vuoden takuun niille varaosille, tarvikkeille ja lisävarusteille joiden odotettu elinikä on yli yksi (1) vuotta. Mikäli edellä mainittujen tuotteiden odotettu elinikä on pienempi kuin yksi (1) vuotta, tarjoama yhden vuoden takuu ei ole voimassa. Tällöin voimassa on valmistajan myöntämä takuu, jota voi tiedustella asiakaspalvelusta tai valmistajalta itseltä.
Asiakkaan on huolehdittava siitä, että asennuksessa on noudatettu tuotteen valmistajan asennus- ja käyttöohjeita. INPARTS ei vastaa eikä korvaa väärin asennettuja tai käytettyjä varaosia, tarvikkeita ja lisävarusteita. Takuupalautuksissa tai takuuvaihdoissa asiakkaalla on osoittamisvelvollisuus siitä, että tuote on asennettu oikein ja/tai, että tuotetta on käytetty oikein. Lisäksi vaadimme ammattilaisen tai valtuutetun korjaamon lausunnon varaosan oikeasta asennuksesta, käytöstä ja toimivuudesta/kunnosta.
Takuu kattaa valmistus- ja materiaalivirheet.
Säilytä kuitti ja/tai lasku sillä se toimii takuutodistuksena.
Toimituskumppanimme